واش بتن چیست؟

ویژگی، مزایا و معایب موزاییک واش بتن

واش بتن یا موزاییک واش بتن از عبارت Washed Concrete به معنای بتن شسته، الهام گرفته شده است. کفپوش بتنی زیبا و جذابی که مهترین شاخصه آن سنگدانه های رنگی ریز برجسته آن است که همواره واش بتن را انتخابی درست برای زیبا سازی محوطه می کند. موزاییک واش بتن علاوه بر ظاهر زیبا و تنوع رنگی بسیار زیاد، مقاومت و استحکام بالایی نیز دارد. همچنین در طول استفاده از آن مراقبت و نگهداری زیادی لازم ندارد. واش بتن در سایزهای متنوعی تولید می شود و با انواع بندکشی مثل چمن مصنوعی و قلوه سنگ هارمونی بسیار چشمگیری با فضای سبز و لنداسکیپ ایجاد می کند. در مورد واش بتن یک حقیقت وجود دارد که در یک دهه اخیر تقاضا برای خرید این کفپوش بتنی بسیار بیشتر از پیش شده چرا که مزیت های واش بتن در طراحی و دکوراسیون محوطه آن را تبدیل به یک کفپوش ایده آل کرده است.

دسترسی سریع

برای آگاهی و دانستن بیشتر از یک واش بتن خوب و با کیفیت پیشنهاد می کنیم پیش از خرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مطالب مقاله واش بتن طوری گردآوری شده است تا تمام اطلاعات لازم برای خرید یک کفپوش خوب آن هم از نوع واش بتن در اختیار شما خواننده گرامی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید واش بتن

تفاوت واش بتن و موزاییک پلیمری


موزاییک واش بتن چیست؟

واش بتن یک نوع کفپوش بتنی دکوراتیو یا تزئینی برای زیباسازی محوطه است، که در مارکت به آن موزاییک شسته یا موزاییک سنگ برجسته هم گفته می شود. واش بتن از ترکیب بتن با سنگ دانه های رنگی ریز یا درشت و همچنین افزودنی های بتن مثل روان کننده و چسب بتن تولید می شود و سطح آن در مرحله آخر تولید، با آب یا انواع خاصی از اسید شسته می شود تا سنگ های سطح موزاییک واش بتن به میزان معینی مشخص شوند. در واقع برجستگی سطح موزاییک ها بسته به میزان شسته شدن و یا ساب خوردن تغییر کرده و بافت واش بتن را متفاوت می کند. یعنی هر چقدر موزاییک واش بتن بیشتر شسته شود سنگ های سطح آن بیشتر نمایان می شوند و برعکس هر چقدر کمتر ساب بخورد سنگ هایش کمتر بیرون می زند. طیف وسیع رنگ های واش بتن مربوط به رنگ سنگ های ریز و درشتی است که درون آن استفاده می شوند . واش بتن می تواند تک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ باشد. از محبوب ترین رنگ های واش بتن میتوان به رنگ های سفید، سفید لیمویی، سفید قرمز، سفید مشکی و سفید سبز اشاره کرد.

نام و اسامی دیگر واش بتن

واش بتن به عنوان یکی از محبوب ترین کفپوش های بتنی در بین علاقه مندان، مهندسان صنعت ساختمان، تولید کنندگان و مشتریان با نام های مختلفی شناخته می شود از این رو با توجه به نیاز به شناخت بیشتر این محصول نام های دیگر این محصول را برای شما فراهم آورده ایم.

  • واش بتن
  • بتن شسته
  • موزاییک سنگ برجسته
  • کفپوش سنگ برجسته
  • کفپوش واش بتن
  • موزاییک شسته

مدل ها و انواع واش بتن

واش بتن آنتیک (سنگ ریز)

در واش بتن آنتیک از سنگ های ریز معدنی استفاده می شود که به دلیل تراکم بیشتر سنگدانه ها و بافت منسجم تر آن باعث استحکام بسیار بیشتر و چشم نواز تر شدن شان نسبت به انواع دیگر می شود. بجز استحکام و زیبایی طبیعی واش بتن به راستی راه رفتن روی واش بتن آنتیک بسیار لذت بخش می باشد. سطح واش بتن های معمولی در مرحله آخر تولید توسط فرچه های فلزی شسته می شود تا سنگ ها به یک میزان از موزاییک بیرون بزنند. در تصویر زیر تفاوت یک واش بتن آنتیک با سنگدانه های ریز را می توانید مشاهده کنید.

واش بتن معمولی (سنگ درشت)

در واش بتن فرچه ای معمولی از سنگ درشت تر و ناهمگن تر از نوع آنتیک استفاده می شود که پستی و بلندی نسبتا بیشتری را روی کف محوطه ایجاد می کند.

نوعی دیگر از واش بتن های آنتیک نیز در بازار وجود دارد که داخل آن از سنگ های درشت استفاده می شود اما سطحش را با دستگاه ساب صاف و صیقلی می کنند که به واش بتن ساب خورده معروف است.

ساخت و تولید موزاییک واش بتن

موزاییک واش بتن به طور کلی بر اساس نحوه تولید به سه نوع زیر دسته بندی می شوند:

1- تولید واش بتن ویبره ای

در روش ویبره ای ابتدا بتن و افزودنی بتن داخل میکسر یا بتونیر کاملا با هم ترکیب می شوند سپس مواد بدست آمده را درون قالب های لاستیکی می ریزند و قالب ها روی نقاله ای تقریبا 2 الی 3 متری تحت ویبره شروع به حرکت می کنند. ویبره اعمال شده روی آنها باعث حباب گیری، یکنواخت شدن سطح و فرم گیری موزاییک درون قالب می شود. پس از این مرحله قالب و مواد داخل آن باید فرآیند کیورینگ ( عمل آوری بتن با بخار ) را طی کنند که در نهایت پس از 24 ساعت موزاییک های واش بتن آماده برای فرچه شدن و یا ساب خوردن هستند. استفاده از روش ویبره ای سرعت تولید را بالا می برد اما نباید با کوتاهی در زمان کیورینگ و استفاده نادرست و کم از افزودنی های بتن، کیفیت روش تولید ویبره ای را فدای تولید حداکثری کرد.

2- تولید واش بتن درجا

این روش تولید در کشورهای صنعتی و پیشرفته مرسوم است. در روش تولید درجا ابتدا لایه ای سیمان با زیر سازی مناسب روی سطح مورد نظر قرار می گیرد سپس سنگدانه ها و دیگر مواد که به صورت ملات آماده شده اند، روی سیمان با فشار متناسب پرس می شوند. واش بتن درجا در ایران، به دلیل محدودیت در امکانات و هزینه های فرآیند حمل و نقل مقرون به صرفه نیست زیرا می توان این محصول را با قیمت بسیار کمتر و به صورت انبوه در محل کارگاه تولید کرد. روش درجا تنها در صورتی توجیه اقتصادی دارد که محوطه وسعت بسیار زیادی داشته باشد.

3- تولید واش بتن پرسی

در این روش ابتدا مواد اولیه از جمله سیمان، سنگ دانه و پودر سنگ و آب مخلوط می شوند و 50 درصد حجم قالب را پر می کنند سپس باقی حجم قالب را با ماسه و سیمان و مقدار کمی آّب پر کرده و مواد را پرس می کنند. این عمل باعث می شود آب مازاد لایه اولیه جذب بخش دوم شود. قدرت پرس باید حداقل 300 تن باشد. پس از پرس موزاییک واش بتن از قالب خارج شده و 24 ساعت در اتاق بخار قرار می گیرد و بعد از آن مراحل شستشو یا ساب خوردن انجام می شود. هر چه قدرت پرس بیشتر باشد باعث افزایش تراکم و مقاومت بیشتر واش بتن می شود. متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی از دستگاه های پرس کوچک برای تولید واش بتن استفاده می کنند و قدرت کم پرس این دستگاه ها باعث می شود واش بتن به خوبی متراکم نشده و علاوه بر مقاومت کم، جذب آب بالایی داشته باشد و در نهایت در برابر سرما و یخ زدگی خرد شود.

انواع محصولات واش بتن

تولید محصولات واش بتن فقط منحصر به کفپوش نیست. خواص زیباشناسی و کیفیت خوب موزاییک واش بتن باعث شده که از این فرآورده بتنی محصولات دیگری نیز ساخته شود. محصولاتی که علاوه بر پوشاندن کف محوطه می توانند در قسمت ها و فضاهای دیگر یک بنا نیز کاربرد داشته باشند، مثل جدا سازی و حصارکشی یک فضای خاص همانند باغچه، ایجاد پلکان و دیگر بخش ها در فضای سبز .در لیست زیر تمامی محصولات واش بتن را با نوع استفاده هریک نام بردیم تا شما خواننده گرامی با گستردگی محصولات واش بتن آشنا شوید.

موزاییک واش بتن

استفاده در کف حیاط، پیاده رو، رمپ، پارکینگ، پشت بام ( روف گاردن) و غیره کاربرد دارند.

جدول واش بتن

محصور کردن باغچه ها یا جداسازی دو محوطه خاص و ناهمگون.

پله واش بتن

از این محصول برای پوشاندن پله ها و ایجاد پلکان در محوطه بیرونی میشه بهره برد.

دور درختی واش بتن

برای محصور کردن درختان و گیاهان و همچنین ایجاد محلی برای آبیاری آنها

واش بتن نورانی یا چراغ دار

واش بتن های چراغ دار همون واش بتن های معمولی هستن که در آنها چراغ تعبیه شده.

سایز و ابعاد واش بتن

محبوب ترین و استانداردترین سایزهای موزاییک واش بتن موجود در بازار عبارتند از 30*60، 50*50، 40*40، 30*100، 40*100 است. برخی تولیدکنندگان نیز با توجه به نیاز و سفارشات خاص سایز های متنوعی تری نیز تولید می کنند.

مزایا و ویژگی های موزاییک واش بتن

  1. از مزیت های موزاییک واش بتن این است که، واش بتن از جمله ارزان ترین نوع کفپوش های بتنی دکوراتیو بازار است که می توان از آن به عنوان کفپوشی زیبا در محوطه باغ و ویلا استفاده کرد.
  2. بزرگترین مزیت موزاییک واش بتن نسبت به سایر کفپوش ها ظاهر زیبای آنهاست چرا که سطح سه بعدی و برجسته واش بتن با رنگ بندی طبیعی سنگ ها حس طبیعت را به انسان منتقل می کند.
  3. موزاییک واش بتن ایجاد اصطحکاک است. به دلیل دارا بودن سطح ناهموار در معابر و مسیرهای لغزنده، واش بتن بهترین نوع کفپوش محسوب می شود. این مزیت با انتخاب واش بتن با سنگ های درشت تر بیشتر می شود.
  4. واش بتن عمر نسبتا طولانی و هزینه کم نگهداری از آن است. در میان انواع موزاییک واش بتن، واش بتن آنتیک به دلیل فاصله کم بین سنگ ها فضای کمتری برای تجمع آلودگی و کثیفی دارد و تمیز کردن آن آسان تر است.

دیگر مزایا و ویژگی های واش بتن:

  • عدم لغزش روی واش بتن نسبت به دیگر موزاییک ها
  • طیف رنگی نامحدود
  • اجرای نسبتا ساده نسبت به دیگر کفپوش ها
  • مقاوم در برابر بارش باران و سرمای معمولی

تشخیص کیفیت موزاییک واش بتن

تولید واش بتن اصول خاصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها واش بتن پس از مدتی ترک برداشته یا می شکنند و یا سنگدانه های موزاییک پس از مدتی از سطح آن جدا شده و اصطلاحا موزاییک کچل می شود. چنانچه موزاییک واش بتن با مواد اولیه مرغوب، درجه یک و فرمول مهندسی تولید شود قادر به تحمل دمای 40- تا 65 درجه سانتی گراد خواهند بود.

مشکلات و معایب واش بتن

قاعدتا در هر صنعتی و هر سیستمی نمی توان محصولی بی نقص تولید کرد اما با استفاده از مواد اولیه با کیفیت می توان این نقص ها را به حداقل رساند و به نوعی نگرانی را نسبت به استفاده از هر محصولی کم کرد. واش بتن نیز از این قاعده مستثنی نیست که میتوان با اقداماتی معایب واش بتن را به حداقل رساند.

  • جذب آلودگی واش بتن گاها کم نیست اما اگر واش بتن با سنگدانه ریز انتخاب کنیم این مشکل به حداقل خود می رسد.
  • واش بتن با سنگدانه درشت می تواند باعث جلوگیری از قدم زدن راحت شما شود این مورد نیز با انتخاب واش بتن با سنگدانه ریز حل می شود.
  • واش بتن برای مناطق بسیار سردسیر پیشنهاد نمی شود و می توان به جای آن موزاییک پلیمری انتخاب کرد.

روش تشخیص واش بتن با کیفیت و درجه یک چیست؟

برای تشخیص مرغوبیت موزاییک واش بتن کافیست با یک چکش فلزی به وسط آن ضربه بزنیم. اگر موزاییک با شدت ضربه کم دچار شکستگی شود مرغوب نیست. همچنین اگر سنگ های داخل آن پس از ضربات متوالی و شکسته شدن، از موزاییک جدا شوند می توان گفت که موزاییک از مرغوبیت کافی برخوردار نبوده است. یکی دیگر از روش های تشخیص موزاییک واش بتن با کیفیت این است که پس از شکسته شدن سنگدانه ها در تمام ضخامت قطعه دیده می شوند. (مثلا اگر ضخامت کفپوش 35 میلیمترِ است باید سنگدانه های رنگی در تمام 35 میلیمتر مشاهده شوند) به بیان دیگر اگر سنگدانه ها فقط در سطح موزاییک دیده شوند یا تراکم کافی را نداشته باشند واش بتن مرغوب نبوده و به زودی شکسته می شود. لب پر بودن، ترک خوردگی و جدا شدن سنگها از موزاییک واش بتن همگی از خصوصیات واش بتن نامرغوب هستند.

سایر ویژگی های یک واش بتن مرغوب از قرار زیر است:

  • اگر عیار بتن واش بتن استاندارد باشه و همه مواد اولیه اش از سنگ و سیمان گرفته تا روان کننده ها با کیفیت باشند و واش بتن با روش های اصولی تهیه شده باشه، باید بعد از شکسته شدن، سنگ و سیمان از هم جدا نشن و به عبارتی سنگها هم شکسته بشن.
  • در برش های عرضی و طولی که قطعات واش بتن میخورند، حباب هوا وجود نداشته باشه. حواستون باشه! هرچی حباب هوا بیشتر باشه آب و رطوبت بیشتر به داخل موزاییک نفوذ می کنه و در نتیجه عمر واش بتن کمتر میشه و زودتر میشکنه.
  • تراکم یکنواخت سنگدانه ها در کفپوش
  • مقاومت فشاری بالا ( معمولاً 400 ~ 300 کیلوگرم بر سانتی مترمربع)
  • استفاده از سنگدانه های با مش بندی یکسان
  • استفاده از سیمان پرتلند با عیار 400
  • مقاوم بودن در برابر سرما و نفوذ آب

فیلم تست کیفیت موزاییک واش بتن کیان برنا

واش بتن های لب پر شده، شکسته شده، ترک دار و واش بتن هایی که سنگ ها از موزاییک جدا شده باشند، همگی از ویژگی های واش بتن نامرغوبه که به روش های غیر اصولی و با مواد درجه یک ساخته نشده.

نحوه انتخاب موزاییک واش بتن مناسب

چطور یک کفپوش واش بتن مناسب انتخاب کنیم و بخریم؟

مهمترین قسمت هر خریدی، انتخاب درست و مناسبه محصول مورد نظرِ که با در نظر گرفتن عوامل و مقادیر متعددی پیش از خرید انجام می گیرد. این پارامترها از نوع موزاییک، ابعاد موزاییک و رنگ موزاییک گرفته تا شرایط جوی محیط و محوطه ای که می خواهیم آن را سنگفرش کنیم می توانند تاثیرگذار باشند. اینجاست که مشاوره گرفتن از یک کارشناس می تواند کار ما را بسیار راحت تر کند، اما برای افزایش آگاهی نسبت به موزاییک واش بتن لیستی از این پارامترها و فاکتورها که پیش از خرید بایستی در نظر گرفت، آماده کردیم که در زیر به تمام آنها اشاره خواهیم کرد.

نکاتی که باید پیش از خرید واش بتن در نظر بگیریم:

  • نوع محیط و کاربری آن
    • کاربری مسکونی
      • آپارتمان
      • ویلایی (باغ ویلا)
    • کاربری اداری دولتی
    • کاربری تجاری
    • کاربری صنعتی
    • کاربری پارکینگ و معابر
    • کاربری فضای سبز
    • کاربری آموزشی، فرهنگی و مذهبی
  • ساختار آب و هوا و شرایط جوی محیط
    • اقلیم گرمسیر
    • اقلیم سردسیر
  • ابعاد، متراژ و سایز بنا
    • کوچکتر از 200 متر
    • بزرگتر از 200 متر
  • طیف رنگی واش بتن
    • واش بتن سفید
    • واش بتن مشکی
    • واش بتن سبز
    • واش بتن لیمویی
    • واش بتن قرمز
    • واش بتن رودخانه ای
    • واش بتن سفید قرمز
    • واش بتن سفید سبز
    • واش بتن سفید لیمویی
    • واش بتن سفید مشکی
    • و واش بتن های سفارشی که به سلیقه مشتری با ترکیب دیگر سنگدانه ها تولید می شوند.
  • نوع واش بتن
    • واش بتن معمولی ( فرچه ای )
    • واش بتن آنتیک ( سنگ ریز )

نکاتی ویژه در مورد انتخاب موزاییک واش بتن:

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد فاکتورهایی هستند که می توانند در جهت انتخاب هرچه بهتر موزاییک واش بتن و یا هر کفپوش بتنی دیگر کمک کنند اما موارد کلیدی از نگاه کارشناسان حرفه ای، برای انتخاب هر چه بهتر موزاییک واش بتن نیز آماده کردیم که به شرح زیر است.

  • اگر در محوطه سازی بنا از سازه های طبیعی و مصنوعی مانند آلاچیق، برکه، نهر، آبشار، چمن و غیره استفاده شده پیشنهاد متخصصان برای انتخاب کفپوش، واش بتن ها هستند چون هارمونی رنگ و ساختار را خواهید داشت.
  • استفاده از واش بتن ها در مناطق گرمسیر کشور هیچ مشکلی نداره.
  • استفاده از واش بتن ها در مناطق سردسیر و خشک پیشنهاد نمی شود و جایگزین آنها موزاییک پلیمری یا همان سنگ مصنوعی سمنت پلاست است.
  • رنگ کفپوش ارتباط مستقیم با بزرگی و کوچکی فضا دارد و توصیه میشه برای فضاهای کوچک از رنگ های خیلی تیره استفاده نشه.
  • معمولا موزاییک هایی با ابعاد بزرگتر رو میشه هم در فضاهای کوچک و هم در فضای بزرگ استفاده کرد.
  • بهتره از انتخاب موزاییک های کوچک در فضاهای کوچک خودداری کنید چون باعث میشه فضا شلوغ تر به نظر بیاد.
  • اگر در محوطه های خیلی بزرگ فقط از موزاییک واش بتنی با طیف سنگدانه های روشن استفاده کنیم، فضا بی روح و بسیار ساده به نظر خواهد رسید پس بهتره در فضاهای بزرگ از واش بتن ها ترکیبی استفاده کرد.
  • در مسیرها و پیاده روهای طولانی پیشنهاد می شود خطوطی در کنارین یا یک تک لاین در وسط از موزاییک واش بتنی با رنگ مخالف یا تیره تر استفاده شود.
  • سایز استاندارد واش بتن ها 40*40 و یا 60*30 هست، ولی در کیان برنا سایزهای اختصاصی هم نسبت به پروژه و تصمیم کارشناس قابل سفارش دهی هست و میتونید براساس نیاز آنها رو تهیه کنید.

کاربری و کاربرد موزاییک واش بتن

با توضیحاتی که در طول مقاله موزاییک واش بتن ارائه شد، و با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها و خصوصیات مثبت موزاییک واش بتن و همچنین تولید دیگر محصولات واش بتن مانند جدول دورباغچه ای می توان گفت در حال حاضر از این نوع کفپوش بتنی می توان در همه جا بهره برد برای مثال:

  • پیاده رو و تمامی مسیرهای عبوری انسان در تمام مناطق آب و هوایی بجز مناطق بسیار سرد
  • حیاط و محوطه انواع ساختمان با کاربری های گوناگون مانند ویلا، برج و مجتمع مسکونی
  • پشت بام و روف گاردن، پارکینگ و تمامی مسیرهای عبوری خودرو
  • کارخانه ها، پالایشگاه ها، مجتمع های تفریحی و گردشگری، باغ ها، ویلا ها، باغ ویلا ها، تالار ها
  • و بسیاری دیگر

نحوه اجرای واش بتن

یکی از مهمترین مراحل که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی نهایی محوطه دارد مرحله اجرای موزاییک واش بتن است. برای اجرای موزاییک واش بتن با استفاده از اصول محوطه سازی ابتدا سطح محوطه را شیب بندی و تسطیح کرده و سپس با ملات ماسه سیمان کف را آماده سازی می کنند و سپس موزاییک ها را روی سطح قرار می دهند. برای نصب واش بتن از دو روش خشکه چینی و همراه با ملات ماسه سیمان استفاده می کنند.

نکات مهم در هنگام اجرا و نصب موزاییک واش بتن

  • سطح زیر کار موزاییک باید به خوبی کوبیده و متراکم شود.
  • هنگام نصب معمولا بین 1 تا 5 سانتیمتر باید به عنوان بند در نظر گرفته شود.
  • برای پر کردن فاصله بین موزاییک ها می توان از چمن، سیمان ( خاکستری، سفید، رنگی )، سنگ و غیره استفاده کرد.
  • در هنگام نصب باید مراقب بود که سیمان یا دوغاب روی موزاییک ها ریخته نشود چرا که به داخل شیارهای بین سنگ های سطح واش بتن نفوذ کرده و تمیز کردن آن ممکن نیست.
  • برای تمیز کردن واش بتن ها نباید از مواد شوینده قوی مثل اسیدها یا نمک ها استفاده کرد.

خرید و قیمت واش بتن

در حال حاضر واش بتن یک کفپوش بتنی کم هزینه و به صرفه است، چرا که همه مصالح و مواد تشکیل دهنده موزاییک واش بتن در ایران به صورت بومی وجود داشته و تولید می شود، همچنین شرایط نسبتا آسان و ارزان تولید این محصول نیز از عواملی است که استفاده از این نوع کفپوش بتنی را برای تولید کننده و خریدار به صرفه می کند. البته این شرایط خوب ابعاد منفی نیز به همراه دارد برای مثال این روزها موزاییک واش بتن را در کارگاه های کوچک به صورت غیر استاندارد و غیر علمی تولید می کنند که نتیجه آن خسارت به بازار، تولید کنندگان و خریداران است.
قیمت واش بتن نسبت به سایر کفپوش های بتنی و انواع دیگر موزاییک ها همیشه به صرفه و رنج قیمت میانی را داشته که همین امر باعث شده همواره جزو پیشنهادات کارشناسان حوزه طراحی و دکوراسیون برای محوطه سازی باشد. به طور معمول قیمت موزاییک واش بتن آنتیک کمی از واش بتن های با سنگ های درشت بیشتر است و این امر به دلیل پروسه سخت جمع آوری و الک سنگدانه های ریز می باشد.

تولید کننده واش بتن

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا که با نام کیان برنا در مارکت تولیدکنندگان سنگ مصنوعی و قطعات بتنی پیش ساخته شناخته می شود از پیشرو ترین شرکت های تولیدی محصولات واش بتن است.

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک کفپوش مناسب برای اقلیم های با شرایط جوی متعادل، گرم و خشک هستید موزاییک واش بتن یکی از مناسب ترین گزینه ها برای زیباسازی محوطه بنای شماست. کاربری مکان شما مهم است هر چند موزاییک واش بتن تقریبا در تمامی کاربری ها قابل استفاده است اما شاید پیشنهاد کارشناسان به شما با توجه به نوع بنا، محوطه و یا اقلیم محل مورد نظر موزاییک واش بتن نباشد. در صورتی که پس از مشاوره با کارشناسان موزاییک واش بتن انتخاب نهایی شما بود ابتدا دقت کنید تولید کننده معتبری را انتخاب کنید و در هنگام خرید تمام نکاتی را که در بخش انتخاب واش بتن بیان شد بررسی کنید. بهتر است برای ترکیب کردن رنگ های متفاوت واش بتن از کارشناسان فروش، طراحان دکور و محوطه نیز مشورت بگیرید چرا که ترکیب و چیدمان نادرست و بدون هارمونی نازیبایی را به همراه خواهد داشت. از انواع چینش و چیدمان های متفاوت موزاییک غافل نشوید و همواره در نظر داشته باشید یک چیدمان خوب می تواند جلوه ی واش بتن را چندین برابر زیباتر کند.
در نهایت امیدوارم با مطالعه این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید واش بتن رو به دست آورده باشید. اگر شما نیز اطلاعات و یا تجربه خرید از موزاییک واش بتن دارید می توانید در قسمت کامنت ها آنها رو با ما و تمام خواننده های این مقاله در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دو =

دکمه بازگشت به بالا